Qui scribit, bis legit. (Cine scrie, citește de două ori)

Spiritul ludic, precum și condiția de homo ludens, sunt inerente oricărei forme de existență umană și au avut o anume evoluție în decursul istoriei omenirii: „Cultul s-a dezvoltat în jocul sacru. Poezia s-a născut în joc și a continuat să trăiască din forme de joc. Muzica și dansul au fost joc pur. Înțelepciunea și cunoașterea și-au găsit expresia în jocuri competitive sacre. Dreptul a fost nevoit să se desprindă dintr-un joc social. Rezultatul litigiului cu ajutorul armelor, convențiile vieții nobiliare se bazau pe forme ludice. Rezultatul n-a putut fi decât acesta: cultura, în fazele ei originare, este jucată. Ea nu izvorăște din joc, ca un fruct viu care se desprinde de trupul-mamă, ci se dezvoltă în joc și ca joc (Johan Huizinga, Homo ludens). Extrapolând afirmația lui Johan Huizinga, putem preciza că și în cazul copilului educația lui nu izvorăște din joc, ci se dezvoltă în joc și ca joc. Revista Ludi, a clasei a IX-a B, a luat naștere în săptămâna „Școala altfel”, 7-11 aprilie 2014. Elevii clasei a IX-a B au editat două numere care conțin secțiuni interesante: cultură, creații artistice, invitați ai clasei, viețile sfinților români, secțiunea olimpicilor, interviu, memoria clasei, partituri muzicale. În urma participării revistei la concursul județean de Reviste școlare, elevii au obținut cu Ludi premiul al III-lea. Le mulțumim pe această cale echipelor care au lucrat, elevului Cătălin Acatrinei, din clasa a XII-a A, care i-a ajutat în permanență pe cei mai mici, și prof. coordonator: Carmen Dura.